MrsRan

Direktlänk till inlägg 26 september 2011

Mormor!

Av Madeleine - 26 september 2011 16:15

Lite ändringar på bloggen kanske gör att man börjar blogga igen?

Ändrat namn på bloggen också, vilket kan vara skönt för då kanske otillåtna gäster håller sig borta!


Senaste händelsen är i sorgens tecken.. Min älskade fina mormor gick bort från oss i fredags 23/9, allt gick så snabbt! Hon hade precis hamnat på hem eftersom morfar hade svårt att hålla upp i hennes tempo. Hon hade grov dement och gömde både det ena o andra i hemmet, små till stora. När jag säger stora har hon till och med lyckas gömma bilen en gång?! Körde ut den i skogen och sen när hon traska hemmåt igen trodde hon att hon bara hade varit ute o plockat svamp.. hahaha lilla mormor! Men detta blev tyvärr en stor börda för min morfar för han visste aldrig riktigt vart han hade henne. Ibland blev hon aggressiv och kasta diverse saker på morfar utan en tanke på vad som hade kunnat ske. Vi blev oroliga både för mormor o morfars skull och kämpade med att få in henne på ett hem så att man hade koll på henne dygnet runt!

Efter 3 månader så kom hon in på ett hem, jätte bra men kanske inte den bästa kollen på min mormor.. HAHAHA inget illa ment eller så men hon passade på att rymma när dom vände henne ryggen - hopp ut genom fönstret. Mamma fick massvis med samtal första månaderna. - Ja nu har hon rymt igen, men vi är ute och letar. Mormor var helt oberörd för hon ville ju bara ut och plocka svamp och lingon i skogen. HON älskade skogspromendader!! MEN att springa ute och vara dåligt klädd kom att slå tillbaka sen när hon insjuknade i dubbelsidig lunginflammation. Dement och ickevetande om varför hon var dålig gick det bara snabbt utför. Sista veckan beslöt jag till slut för att åka med mamma in till sjukhuset och vaka över henne. Min moster, morfar, kusin Ida, mormor systrar var även några som var med där med henne. Och jag vet att hela rummet hade kunnat fyllts med barn, barnbarn och barnbarns barn om vi så hade fått plats. SÅ alla som kunde åkte dit. Hon var så svag och man kände knappt igen henne.. Skönt var det dock att det ändå gick snabbt för vi såg ju hur mycket hon led. Gav henne en puss på pannan på torsdagen och sa mitt sista adjö. ♥


 


Älskade mormor nu är du en av himmelens vackraste änglar och jag vet att du skyddar över oss i resten av våra liv!

Du gav oss så mycket barndom, vi kunde inte ha haft en bättre mormor! Den uppväxten du gav oss kommer vi för alltid minnas ♥♥♥

Vila i frid och krama om pappa från mig =)


Puss och kram!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine - 4 juni 2012 15:23

Varför du nu valt denna vägen att vandra är för mig oförståeligt. Du var en av mina bästa vänner och att du väljer "han" före mig är också oförståeligt. Blev arg på ditt beslut i lördags och den argheten har nu mer gått över till besvikelse... Ja...

Av Madeleine - 16 mars 2012 15:10

Tjaba! Var ju ett tag sen man klampa in här och skrev några rader! Har fan inte haft tiden till att sitta ner och skriva ett par rader. Utbildningen går bra, gått tio veckor och har nu ca 8 veckor kvar ;) Första 10 veckorna som man blir utbil...

Av Madeleine - 22 december 2011 05:40

Fast jag har ju då inte gått och lagt mig än.. Ska försöka hålla mig vaken så länge det går, och hittills har jag varit uppe snart 14 timmar! Jaa, jag vaknade inte förrän 16.00 igår! För jag lyckades inte somna förrän sju igår morse... Så maken gic...

Av Madeleine - 18 december 2011 21:45

Fick ryck att göra en makeup video till ;) Denna gången på mig själv!!   Hoppas ni uppskattar det ^^)   ...

Av Madeleine - 18 december 2011 15:10


Äntligen har jag fått lära mig att redigera och klippa! Den blev en lten video där jag visar på en modell (Min syssling Elin ställde upp) hur jag lägger på en sminkning! Började med en liten dramatisk sminkning, för att det är ju så förbaskat kul...

Presentation


27 år, bloggar om allt och ingenting! Nygift med världens bästa man, boende i ROCKENS CENTRA, Upplands Väsby!


Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Spelar du någon sport?
 Handboll
 Fotboll
 Bandy
 Tennis
 Nej
 Ja
 För lat!
 Vill men har en skada =(

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guestbook


Skapa flashcards